Badanie Drożności Jajowodów

Badanie Drożności Jajowodów

Metodą HyCoSy

Na czym polega i po co wykonuje się Badanie Drożności Jajowodów

Badanie Drożności Jajowodów Metodą HyCoSy należy do podstawowych badań w diagnostyce niepłodności kobiet. Ma ono na celu sprawdzenie czy komórka jajowa może przedostać się z jajnika do macicy. Przeprowadza się je za pomocą USG, między 6 a 12 dniem cyklu. Zastępuje ono badanie HSG, które wykonuje się wykorzystując Rentgen. Lekarz wprowadza cienki cewnik przez szyjkę macicy i podaje kontrast. Posługując się Sondą USG ocenia zarówno stan Macicy jak i Jajowodów. Wynik badania znany jest natychmiast.

Jakie są dodatkowe zalety tego Badania?

Jeżeli w jajowodach występują niewielkie zrosty, wprowadzany przez cewnik kontrast, przepływając przez jajowody, dodatkowo je udrażnia.

Brak promieniowania rentgenowskiego powoduje, że już po paru dniach od badania (jeśli lekarz nie zaleci inaczej) można starać się o dziecko.

Kto powinien wykonać Badanie Drożności Jajowodów?

Badanie skierowane jest do kobiet mających problem z zajściem w ciążę. Jest ono niezbędne jeśli kobieta jest po ciąży pozamacicznej.

Jak przygotować się do Badania?

W Progress Clinic Badanie Drożności Jajowodów wykonuje doświadczony Specjalista Ginekolog-Położnik dr n. med. Piotr Marianowski. Badanie musi być poprzedzone konsultacją u Pana Doktora, podczas której przeprowadza on dokładny wywiad lekarski, zleca ewentualne dodatkowe badania, w zależności od spodziewanej miesiączki wyznacza termin Badania Drożności Jajowodów oraz przepisuje profilaktycznie odpowiedni antybiotyk oraz środki przeciwbólowe.

Pacjentki prosimy o:

• Przyjście do nas kilkanaście minut przed umówionym terminem zabiegu. Spokojny Pacjent ułatwia pracę podczas zabiegu.

• Wykonanie wszystkich zaleceń Lekarza, który skierował Panie na badanie. W dniach poprzedzających zabieg może on zalecić przyjęcie profilaktycznie antybiotyku oraz, w dzień samego zabiegu, środków przeciwbólowych.

• Warto chronić bieliznę podpaską gdyż przez jakiś czas z pochwy będzie wypływał środek kontrastujący.

• Badanie nie wymaga specjalnych przygotowań. Trwa ono około 15 minut, po których Pacjentka od razu wraca do domu.

Przez kilka dni po badaniu Pacjentka może odczuwać lekki ból w dole brzucha podobny do bólu podczas miesiączki. Tak może się zdarzyć zwłaszcza wtedy, kiedy podczas badania nastąpiło jednoczesne udrożnienie jajowodów.

Koszt Badania – 600 zł