Grodzisk Mazowiecki ul. Okrężna 51 22 888 55 55
Zaznacz stronę

Zdrowe odżywianie – od czego zacząć?

 (Czarna lista produktów, których koniecznie musimy się pozbyć z kuchni)
burger-1835192_640Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że zdrowie zaczyna się… na talerzu. Większość z Was na pewno słyszała słynne powiedzenie: „jesteś tym co jesz”. Naukowcy i specjaliści już dawno temu udowodnili, że sędziwy wiek w dużej mierze zależny jest od naszej diety. Można śmiało przyznać, że odpowiednie odżywianie to podstawa funkcjonowania dla każdej komórki naszego organizmu.

Zmiany w zakresie zdrowego odżywiania tylko z pozoru wydają się proste i przyjemne. Tak naprawdę zrobienie pierwszych kroków jest trudne i wymaga nie lada samozaparcia. Pierwszym krokiem każdego, kto chce zmienić swoje życie, powinno być dokładne przeanalizowanie posiadanych produktów spożywczych i wyeliminowanie tych, które w negatywny sposób wpływają na organizm. Wbrew pozorom każdy z nas posiada takie rzeczy w swojej kuchni.

Oto produkty, których koniecznie musisz pozbyć się ze swojej kuchni:

  1. Sztuczne, a więc zawierające szereg konserwantów przetwory mięsne oraz rybne – sałatki rybne, pasztety oraz szynki w puszcze, smalec, gotowe wędliny (zwłaszcza paczkowane);
2. Ulubione danie studentów – zupki w proszku, a także inne „szybkie” przekąski jak budynie, kisiele, galaretki, gotowe dania do podgrzania w mikrofali, a także dressingi w proszku i fixy;
3. Przyprawy – w proszku bądź płynne – zawierające w składzie glutaminian sodu. Przykładem mogą być tutaj popularna Vegeta, Jarzynka, a także…Maggi. Z kuchni powinny zniknąć również aromaty do ciast i cukier waniliowy;
4. Wszystkie kupne sosy, w tym ketchupy i majonezy;
5. Smarowidła do chleba, począwszy od margaryn, poprzez margaryny z masłem, a skończywszy na smakowitej Nutelli;
6. Słone przegryzki – chipsy, chrupki, orzeszki;

7. Słodycze, biały cukier oraz syntetyczne słodziki;
  8. Biała mąka oraz jej przetwory – białe pieczywo i makarony, a także… sucharki;
9. Mrożone przekąski jak frytki, pizze, hamburgery, paluszki rybne oraz… lody;
10. Napoje – gazowane, energetyzujące, soki w kartonach (nawet zagęszczane) oraz drinki (napoje alkoholowe).