
- Konsultacje ze Specjalistami
- Chirurg
- Chirurg Dziecięcy
- Choroby Tropikalne
- Choroby Zakaźne
- Ginekolog
- Internista
- Kardiolog
- Laryngolog
- Logopeda
- Medycyna Bólu
- Medycyna Przyczynowa
- Medycyna Rodzinna
- Neurochirurg
- Neurolog
- Ortopeda
- Pediatra
- Podolog
- Psychiatra
- Psycholog
- Psycholog Dziecięcy
- Seksuolog
- Reumatolog
- Ultrasonografia
- Urolog
- Dietetyk
- Zabiegi Ambulatoryjne
- Badania
- Ozonoterapia
- Kosmetyki Ozonowe
- Profilaktyka Zdrowia
Logopeda

Zakres Usług
- Konsultacja (60 minut) 120 zł
- Diagnoza 100 zł
(3-4 spotkania po 45-60 minut) - Terapia Ręki 40 zł
(30 minut) Grupy po 3-4 dzieci. - Diagnoza mioterapeutyczna 800 zł
(2 x 120 minut – koszt całościowy) - Wydanie pisemnej opinii lub diagnozy 45 zł
Leczenie
- Wady Wymowy
- Opóźniony Rozwój Mowy
- Dysleksja
- Dysgrafia
- Dyskalkulia
- Autyzm
- Dziecięce Porażenie Mózgowe
- Rozszczep Wargi I Podniebienia
- Jąkanie
- Niedosłuch
- Niepełnosprawność Złożona
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek | Sobota |
od 17:15 | od 12:00 |
TERAPIA LOGOPEDYCZNA ma na celu usprawnienie funkcji komunikacyjnej poprzez stopniowe korygowanie zakłóceń występujących podczas porozumiewania się.
Terapia poprzedzona jest wywiadem biologiczno- środowiskowym, obserwacją oraz badaniem.
Wskazania
- Wady wymowy
- Opóźniony rozwój mowy
- Dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia
- Autyzm
- Dziecięce porażenie mózgowe
- Rozszczep wargi i podniebienia
- Jąkanie
- Niedosłuch
- Niepełnosprawność złożona
TERAPIA LOGOPEDYCZNA DZIECKA W WIEKU SZKOLNYM
Terapia skierowana do dzieci, które w wyniku opóźnionego rozwoju mowy, nawet samoistnie wyrównanego, mają trudności z nauką czytania i pisania w szkole.
- Nauka i doskonalenie techniki czytania
- Nowatorska diagnoza trudności w czytaniu i pisaniu,
- Badania ortoptyczne pod kątem trudności w czytaniu i pisaniu
- Autorski program dla dzieci ze skrzyżowaną lateralizacją
- I zaburzeniem widzenia obuocznego,
- Nowe spojrzenie na dysleksję
TERAPIA LOGOPEDYCZNA DZIECKA Z AUTYZMEM
Terapia ma na celu pomoc w nabyciu niezbędnych umiejętności w komunikacji i poprawienie sposobu funkcjonowania dziecka. Zaburzenia mowy dzieci z autyzmem nie są jednorodne, ale stanowią jeden z podstawowych objawów tego zaburzenia. Dobrze dopasowany do indywidualnych potrzeb program terapeutyczny zdecydowanie wspiera rozwój i poprawia jakość codziennego funkcjonowania.
Plan terapii obejmuje: język recepcyjny, mowę i język ekspresyjny.
Ponieważ nauka komunikacji nie wiąże się z nauką mowy – terapia przebiega dwutorowo. Podczas pracy nad komunikacją koncentrujemy działania na podniesieniu kompetencji komunikacyjnych. Natomiast w pracy nad mową podnosimy kompetencje językowe.
TERAPIA RĘKI
Zajęcia skierowane do dzieci, które we wczesnym stadium rozwoju nie lubią rysować, malować, lepić z plasteliny, mają kłopoty z wiązaniem sznurowadeł, zapinaniem guzików. Na etapie wczesnej nauki szkolnej trudności mają często charakter dysgraficzny.
Terapia ręki to program usprawniający małą motorykę, praksję i koordynacje pracy ręka-oko.
Zajęcia mogą odbywać się indywidualnie lub w 3,4 osobowych grupach
Cele Terapii Ręki
- Usprawnianie małej motoryki
- Usprawnienie precyzyjnych ruchów dłoni i palców
- Kształtowanie prawidłowego chwytu pisarskiego
- Poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej
- Przekraczanie linii środka ciała
CELE TERAPII LOGOPEDYCZNEJ
- Podniesienie poziomu kinestezji artykulacyjnej
- Stymulowanie słuchu fonemowego, fonematycznego, uwagi słuchowej, pamięci werbalnej,
- Usprawnienie motoryki narządów mowy
- Korygowanie wad wymowy
- Poprawienie jakości funkcji językowej, oddechowej, fonacyjnej
- Kształcenie kompetencji językowych
- Rozbudowanie zasobu słownictwa czynnego i biernego
- Wypracowanie alternatywnych zachowań komunikacyjnych
- Stymulowanie rozwoju mowy i wyrównywanie zaburzeń/opóźnień tego rozwoju.
- Praca nad umiejętnościami komunikacyjnymi, rozumieniem, nadawaniem mowy, adekwatnym zachowaniem.
- Usprawnianie podstawowych funkcji aparatów mowy: oddechowej, fonacyjnej, artykulacyjnej
- Podniesienie sprawności funkcji słuchowych tj. wrażliwości słuchowej, pamięci słuchowej, analizy i syntezy słuchowej.
- Korygowanie wady wymowy, które uwidaczniają się także w wypowiedziach słownych poprzez trudności w budowaniu prawidłowych zdań, myleniu wyrazów brzmiących podobnie, popełnianiu błędów gramatycznych mogą się objawiać problemami w rozumieniu odbioru mowy oraz w nadawaniu mowy.
- wykształcenie umiejętności poprawnej artykulacji,
- usprawnianie funkcji analizatora słuchowego – słuchu fonemowego, analizy i syntezy słuchowej,
- usprawnianie analizatora wzrokowego
- podnoszenie sprawności grafomotorycznej
- usprawnianie orientacji przestrzennej i czasowej
- usprawnianie zdolności koncentracji uwagi
MGR MONIKA FILA – DYPLOMOWANY LOGOPEDA
Jestem absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego: logopedą, filologiem języka polskiego w zakresie językoznawstwa i literaturoznawstwa z przygotowaniem pedagogicznym.
Od 2001 roku prowadzę zajęcia indywidualne z dziećmi i młodzieżą w wieku szkolnym, z zakresu korekty dysgrafii, dysortografii, a od 2008 roku zajmuję się również zaburzeniami mowy, nauką czytania dzieci ze specyficznymi i niespecyficznymi trudnościami natury ortoptycznej oraz terapią ręki. Prowadzę terapię w integracyjnych placówkach, między innymi dla dzieci z autyzmem i afazją. Mam wieloletnie doświadczenie w pracy pedagogicznej i wychowawczej, jako nauczyciel języka polskiego, logopeda i terapeuta pedagogiczny. Jestem członkiem zespołu: Dar dysleksji.
Prowadzę zajęcia profilaktyczne zaburzeń mowy, polegające na zapobieganiu powstawaniu wad wymowy, stymulowaniu rozwoju mowy i usprawnianiu narządów artykulacyjnych. Wykonuję diagnozę logopedyczną, w której oceniam rozwój mowy i wymowy. Prowadzę terapię zaburzeń mowy. Współpracuję z poradniami prowadzącymi terapię dzieci z autyzmem, całościowymi zaburzeniami, afazją i opóźnieniem rozwoju mowy.
Moje ścieżki życiowe, prywatna i zawodowa związane są z miłością do dzieci. Z pasją podejmuję wyzwanie, jakim jest praca nad rozwojem małego człowieka. Z tego powodu w kręgu moich zainteresowań znalazła się logopedia, w której się zakochałam i która dała mi zupełnie nowe narzędzia wpływania na jakość życia dzieci, młodzieży i dorosłych. Prawidłowo rozwijająca się mowa sprzyja bowiem łatwemu nawiązywaniu kontaktów, wpływa na samoocenę dziecka – pozytywnie, służy rozwojowi osobowości i psychiki oraz wpływa na wybór drogi życiowej w przyszłości.
Nowoczesna logopedia patrzy na dziecko w sposób holistyczny, co zbliża ją do montessoriańskich podstaw pedagogicznych, uwzględnia bowiem wszystkie aspekty rozwoju: poznawczy, fizyczny, społeczny i emocjonalny. Powtarzając za Zenonem Klemensiewiczem „możliwie doskonałe owładnięcie językiem ułatwia człowiekowi życie i działanie na każdym polu, a na wyższych poziomach kulturalnych jest nieodzownym warunkiem skutecznej działalności.”
