Zabiegi Chirurg Plastyczny

W Przychodni Progress Clinic zabiegi z Chirurgii Plastycznej wykonuje dr n. med. Joanna Jutkiewicz-Sypniewska, Specjalista Chirurg Plastyczny, Specjalista Chirurg Dziecięcy.

Odstające Uszy

stubborn kid with an attitude ignoring parents scolding, blocking ears

Odstające małżowiny uszne nie są uznawane za jednostkę chorobową. Ten problem dotyczy jedynie kształtu ucha, a nie funkcjonowania jako narządu słuchu. Ocena wyglądu ucha jest sprawą subiektywną i nie można jednoznacznie stwierdzić kiedy ucho jest zbyt odstające.

Są opinie, które stwierdzają jednak, że o odstających uszach możemy mówić, gdy najdalej wysunięta część płatka małżowiny odstaje od czaszki więcej niż 2 cm. Jest to jednak sprawa indywidualna każdego Pacjenta.

Wiotkość Skóry Powiek Górnych

A beautiful insightful look woman's eye. Close up shot

Zabieg polega na wycięciu nadmiaru skóry powiek górnych. Dodatkowo również często usuwa się z tej okolicy nadmiar tkanki tłuszczowej. Cięcia na powiekach prowadzone są w naturalnych fałdach anatomicznych. Dzięki temu miejsca cięć po zagojeniu nie odróżniają się od stanu z przed zabiegu. Powieki są bardziej naprężone, a twarz wygląda na młodszą i mniej zmęczoną. Przed zabiegiem konieczna jest konsultacja z Chirurgiem.

Przeszczepy Tłuszczu Autogennego

modern senior woman with hand on her face

Przeszczep własnej tkanki tłuszczowej jest najlepszym sposobem na wypełnienie zmarszczek, bruzd powiekowo-polikowych czy bruzd nosowo-wargowych. Chirurg pobiera tkankę tłuszczową z ciała Pacjenta (zazwyczaj z okolicy tułowia lub kończyn dolnych) i wszczepia w wybrany obszar ciała. Rekonwalescencja po zabiegu z reguły trwa od 2 do 7 dni. Przed zabiegiem wymagana jest konsultacja z Lekarzem.

Leczenie Ran Przewlekłych i Oparzeń

Horrible burns on female hand isolated on white

Jest to „konik” Pani dr n. med. Joanny Jutkiewicz-Sypniewskiej. Pani Doktor od lat zajmuje się tematyką Oparzeń, Leczenia Ran Przewlekłych oraz Chirurgią Plastyczną. Obroniła na Uniwersytecie Jagiellońskim doktorat na temat oparzeń. Dzięki latom spędzonym na oddziałach szpitali nieuniwersyteckich (ostre dyżury, szeroki zakres przypadków) Pani Doktor jest jednym z najbardziej doświadczonych lekarzy w tej tematyce.

Zespół Cieśni Nadgarstka

Acute pain in a woman wrist, colored in red on dark blue background. Health issues problems

O tym schorzeniu przeczytasz TUTAJ

Zatrzaskujące Palce

Zabiegi Chirug Plastyczny 5
Objawem choroby jest brak płynności ruchów zginania i prostowania palców. Chory nie jest w stanie w normalny sposób zgiąć palca, który zostaje zablokowany i musi włożyć dużo więcej siły, aby ten stan zmienić. Dodatkowo podczas zgięcia palca słyszalny jest trzask, połączony nierzadko z bólem. Schorzenie może dotyczyć wszystkich palców, jednak najczęściej dotyczy kciuka.

Chirurg na konsultacji ocenia stan zaawansowania choroby i przepisuje odpowiednie leczenie. Często wymagana jest ingerencja operacyjna.

Gangliony Rąk

Ganglion cyst

Inaczej Torbiel Galaretowata to guzek na nadgarstku ręki. Nie jest to zmiana nowotworowa, jednak nieleczona może doprowadzić do ograniczenia ruchomości stawów oraz niedowładu mięśni. Częściej występuje u kobiet w wieku między 20. a 40. rokiem życia. Czasami Ganglion potrafi zniknąć sam, ale w przypadku gdy tak się nie dzieje lekarz podejmuje odpowiednie leczenie.

Z reguły Ganglion zostaje nakłuty i Chirurg odsysa zalegający płyn. Ta przypadłość bardzo często niestety powraca i pozbycie się Ganglionu na stałe wymaga wycięcia zmiany. Zabieg poprzedzony jest konsultacją z Chirurgiem.

Choroba Dupuytrena

Zabiegi Chirug Plastyczny 7

Jest to schorzenie występujące często u mężczyzn w średnim wieku. Objawia się bliznowacieniem skóry po wewnętrznej części dłoni, a w efekcie prowadzi do widocznego przykurczu mięśni zginaczy palców. Choroba Dupuytrena zazwyczaj wymaga leczenia operacyjnego. Zabieg poprzedzony jest konsultacją z Chirurgiem.