CO TO JEST GINEKOMASTIA?

Inaczej zwana przerostem męskiego sutka. Jest to schorzenie występujące dość często u mężczyzn w różnym wieku. Polega na rozroście tkanki włóknistej, gruczołowej i tłuszczowej w piersi. Ginekomastia może występować jednostronnie jak i obustronnie. Przy schorzeniu często występuje patologiczna makropigmentacja otoczek i brodawek sutkowych, a w skrajnych przypadkach zmiana ich koloru na typowy dla żeńskich. Zazwyczaj przyczyną są zaburzenia hormonalne. Ginekomastii nie należy bagatelizować, ponieważ może być sygnałem poważnych chorób.

CO POWODUJE GINEKOMASTIA?

Schorzenie poza nieestetycznym wyglądem piersi powodującym kompleksy może powodować obrzmienie oraz ból.

GINEKOMASTIA MOŻE BYĆ OZNAKĄ:

MARSKOŚCI WĄTROBY

CHORÓB TARCZYCY

NOWOTWORÓW

Żarówka

Mamy na to rozwiązanie!

Jeśli na konsultacji chirurg plastyczny oceni wielkość schorzenia na niewielki może zaproponować wykonanie zabiegu w naszej Przychodni w znieczuleniu miejscowym. Zabieg polega na usunięciu gruczołu piersiowego oraz części nadmiaru tkanki tłuszczowej. Po zabiegu pobrana tkanka zostaje przekazana do badania histopatologicznego w celu zbadania pod kątem występowania nowotworu. Po wykonaniu zabiegu pacjent może wrócić do domu.

Kto przeprowadzi zabieg?

Zabieg wykona zespół chirurgiczny składający się ze specjalisty chirurgii plastycznej oraz
dziecięcej dr n. med. Joannę Jutkiewicz-Sypniewską, specjalisty chirurgii ogólnej
dr Jacka Bieńkowskiego oraz pielęgniarki chirurgicznej Soni Skoczkowskiej.

Droga pacjenta

KONTAKT Z NASZĄ REJESTRACJĄ

KOSULTACJA Z LEKARZEM

UMÓWIENIE TERMINU ZABIEGU

ZABIEG

REKONWA- LESCENCJA PO ZABIEGU

PACJENT WYLECZONY

Gwarancja Progress Clinic

Jak się przygotować do zabiegu?

Przed wizytą u chirurga konieczna jest konsultacja u Endokrynologa w celu wykluczenia innych poważnych schorzeń, które mogą być przyczyną ginekomastii.

Jakich efektów
możesz się spodziewać?

• Twoje piersi wrócą do prawidłowego wyglądu
  • Próbki zostaną przebadane pod kątem występowania nowotworów

FAQ – najczęściej pytacie o:

Czy zabieg boli?

Zabieg wykonuje się w znieczuleniu miejscowym. Sam zabieg nie boli, ale podanie znieczulenia może być nieprzyjemne. Jeżeli po zabiegu wystąpią dolegliwości bólowe lekarz może zlecić stosowanie doustnych leków przeciwbólowych.

Jaką mam pewność, że zabieg zostanie dobrze przeprowadzony?

W Przychodni Progress Clinic każdy lekarz musiał przejść przez nasz Autorski System Rekrutacji Lekarzy. Chirurdzy którzy się Tobą zajmą mają za sobą wiele przeprowadzonych tego typu zabiegów. Dobiorą odpowiednie nici, igły oraz rodzaj cięcia i szycia, aby blizna była jak najmniej widoczna.

Ile to zajmie?

Podczas konsultacji zostaniesz zakwalifikowany do zabiegu i umówisz się z lekarzem na dogodny dla Ciebie termin. Zabieg trwa około 1,5 godziny i będziesz mógł wrócić do domu. Po 7 – 14 dniach szwy zostaną zdjęte.